چون است حال بستان ای باد نوبهاری

1. ایرانگردی در بهار واقعاً دل انگیز و جذاب است.


2. چون است حال بستان ای باد نوبهاری؟

کز بلبلان برآمد فریاد بی قراری

گل نسبتی ندارد با روی دلفریبت

کاندر میان گلها چون گل میان خاری!

..


3. این آیه ها را اینجا هم می گذارم تا خودم هم بعداً بروم و بخوانمشان. در ضمن لینک قرآن با ترجمه فارسی را هم این بغل می توانید پیدا کنید.

بقره 233، نساء 15، 34، 51، 56، احزاب 59، توبه 33.


/ 10 نظر / 7 بازدید
بیژن

درودبرگرامی همدل. تارنگاری دارم که در آن درباره ایران مینویسم. اگر دوست داشتی چیزی درباره گذشتار و حال ایران بخوانی به تارنگار من بیا. شادوپیرزوباشی. بدرود.

‍Pahli

اميدوارم خونه ما بهت خوش گذشته باشه. الان كه فكر مي كنم به زحمت و هزينه اش مي ارزيد

حامد اسماعیلیون

جاده های ایرانی امسال خلوت و زیبا بودند. نظر من را هم در مورد سفر کردن در نوروز عوض کردند.

مسعود

یک موضوع: اصل شعر رو نمی دونم اما مطمئنم اون چیزی که "نامجو" می خونه اینه: "تو در میان گلها چون گل میان خاری"

پویا

امیر من تهرانم. نمی دونم چرا این شهرها رو گفتی. ولی به هر حال من امسال سنندج رفتم، یزد، کرمان و اصفهان. خیلی چسبید. حتی تا رایــن هم رفتیم و ارگ راین رو هم دیدیم. البته راین کرمان نه راین آلمان!

پویا

راستی امیر درخواست جناب عالی رو بنده عملی کردم. و چقدر خوب شد که تو ازم خواستی که این کار رو بکنم. هزینه ش هم شد 13،500 تومن که فقط و فقط از خودت می گیرم و نه از هیچ واسطه ای. بیست روزی هست که میخوام بهت اینو بگم ولی نمیشه تا اینکه اینجا شد.

مسعود

و اما در مورد آیات قران. بد نیست حتی اگر در این سایت قصد نداری حداقل بطور حضوری بگویی منظورت چیست. من احساس می کنم که تو به یک چیزهایی می اندیشی و بعد وقتی نشانه هایی می بینی (بهتر است بگویم می شنوی) که با آن افکار می خواند آنها را اینجا می آوری. اما توجه داشته باش که اگر آن افکار را مطرح نکنی این نشانه ها معنای خاصی نخواهد داشت. نشانه ها را هم در زندگی خود می بینند و بر اساس آن جهانبینی خاصی پیدا می کنند که اگر تو یک نشانه آن هم این نشانه هایی که معانی متفاوتی ایجاد می کنند میاوری برای هر کس در چارچوب ذهنی خود معنا ایجاد می کند نه آن نغنای مد نظر تو را

مسعود

در مورد آیات هم اگر می خواهی درست بخوانی از یک قرآن با معنای درست استفاده کن. لینکی که گذاشتی لااقل در مورد این آیات اشکالاتی در معنا و ترجمه فارسی دارد. مخصوصا در بخشهایی که فکر می کنم مدنظر تو بوده. 1- آنجا که می فرماید: برای آنکه بر دیگر دینها آشکار (ظاهر) شود نه اینکه غالب شود (معنای کلمه لیظهره) - توبه 33 2- آنجا که می گوید در خانه از زنهایتان دوری کنید نه اینکه در خانه نگه داریدشان (معنای کلمه فامسکوهن) -نسا 15 3- در معنای آیه 34 سوره نسا بین علما بحث وجود دارد معنای "اضربوا" را برخی از انها زدن نمی دانند. و برای آن هم دلیل می آورند (ر.ج. تفسیر المیزان) 4- آیات 51 و 56 نسا و 59 احزاب را نمی دانم دقیقا با چه منظوری گذاشتی اگر علاقه داشتی می شود صحبت کرد اما عذاب اخروی و عالم غیب امور مشهود و منطقی است

مسعود

به عنوان فصل الخطاب: بسیاری وقتها ما از صحبت در مورد عقایدمان و به بوته نقد گذاشتن آنها می گریزیم و می گذاریم به حساب نبودن آزادی! در حالیکه اگر عمیق تر شویم علت آن واهمه ای است که از پوشالی بودن و فروریختن آن عقایدی داریم که به آن از برای دوری و راحتی از خیلی چیزها پناه برده ایم. چنین حالتی صرفنظر از اینکه عقیده ما چه باشد عقیده ای مذهبی-غیر مذهبی-روشنفکری یا ضد مذهبی یک حالت متعصبانه به شمار می آید که ما را از حقیقت دور و به سمت گمراهی می کشاند.

امیرحسین

پویا تو فکر می کنی من چرا اسم این شهر ها را بردم؟ عجیب بود؟ آخه تو عید های قبل سر و تهت رو می زدن اینجا ها بودی. حالا می بینم که به سلامتی به کرمان هم مشرف شدی. تبریک می گم قبول باشه تازه کور خوندی من خودم شاید تا چند وقت دیگه آمدم ایران. اگر فکر کردی که با این روش می تونی اشتباه خیال کردی